English
Header Blue
Izložbe
O nama      Izložbe      Zbirke      Kontakt      Arhiva      Online zbirka

Izložbeni prostori

Muzej moderne i suvremene umjetnosti

nova adresa:
Krešimirova 26c, Rijeka

Radno vrijeme: utorak - nedjelja: 11 - 20 sati

ponedjeljkom i praznikom zatvoreno

adresa do 1.10.2017. Dolac 1/II, Rijeka

Mali salon
Korzo 24, Rijeka

Zimsko (od 1.10. do 30.4.):
utorak – subota, od 11 do 18 sati
nedjelja, od 11 do 13 i od 17 do 20 sati
ponedjeljkom i praznikom zatvoreno

Ljetno (od 1.5. do 30.9.):
utorak – petak, od 11 do 20 sati
subota i nedjelja, od 11 do 14 i od 18 do 20 sati
ponedjeljkom i praznikom zatvoreno

ponedjeljkom otvoreno uz prethodnu najavu
(051 49 26 11)

 

više
Arhiva izložbi
Pretraživanje

D - Day / POLAZIŠTE: GOTOVAC

MMSU & APU RIJEKA

Pozivaju studente na realizaciju novih umjetničkih radova

D-Day / POLAZIŠTE: GOTOVAC

Poziv je otvoren do 18. rujna 2017.

Najavno izlaganje o umjetničkoj praksi Tomislava Gotovca održat će se na APU Rijeka, u četvrtak, 11. 5. 2017. u 12 sati (predavaonica br. 209) u kojem sudjeluju: Darko Šimičić, Zora Cazi-Gotovac, Sarah Gotovac (Institut Tomislav Gotovac, Zagreb), Ksenija Orelj, Nataša Šuković, Slaven Tolj (MMSU, Rijeka)


superman.jpg

Poletovska akcija 'Superman', 1984. / Foto: Siniša Bosanac

 

Poziv za sudjelovanjem, u sklopu retrospektivne izložbe Tomislav Gotovac – Anticipator kriza - Kuda idemo ne pitajte, namijenjen je studentima Akademije primijenjenih umjetnosti i drugim zainteresiranim studentima. Usmjeren je realizaciji novih umjetničkih radova koji za polazišnu točku uzimaju umjetničku praksu Tomislava Gotovca (1937. – 2010.). Umjetnik anarhist, opstruktor javnog reda i mira, psovač institucionalnih regula, gradski nudista, redatelj i filmofil koji opsesivno režira i u ne-filmskim medijima, s društvene i institucionalne margine prometnuo se u jednog od najuzbudljivijih autora domaće scene, vizualne umjetnosti, performansa i eksperimentalnog filma. Iako se u svojem opsežnom opusu koristio različitim medijima i pristupima, korištenje vlastitog tijela kao ready made-a čini konstantnu preokupaciju njegove prakse, što je osobito prisutno u akcijama-objektima (1979. – 1982.). i Poletovskim akcijama iz 1984., izvedenim u urbanom i medijskom prostoru. Alternativnim oblicima djelovanja u gradu izlazi iz intimnih i javnih komfor zona kako bi ukazao na granice izvedbe tijela u javnom prostoru, kao i granice njegove prihvatljive pojavnosti. Služeći se postupcima fikcionalizacije i režiranja okolnosti unutar performansa, različitim načinima izgovara javno nepoželjno, pritom oscilirajući između različitih likova – sramežljivog, samozatajnog promatrača i egzaltiranog psovača, skrivenog voajera i izazivača političkih korektnosti. Dok u radovima čisti gradske površine od nagomilanog društveno-političkog smeća kojim se uvjetuju kolektivni identiteti, vlastitim tijelom manifestira različite mogućnosti režiranja osobnog prostora i unošenja nereda u izlizane načine ponašanja. Ne samo kako bi provocirao, uznemirio, razgalio ili izazvao smijeh, već kako bi sustavnom primjenom taktika neprimjerenog razgolićivanja i osobnog i društvenog tijela, pokrenuo oslobađanje potisnutog i preskočenog sadržaja iz politički korektnog pojmovnika.

Referentni je primjer nedokumentirani coming out performans iz 1954. Na mostarskoj čagi svi su imali odijela, a ja sam obukao košulju a na košulju pidžamu koja je izgledala poput kažnjeničkog odijela, i u gornji džep pidžame stavio sam četkicu za zube. Tako sam sišao na čagu. Napravio sam suptilni performans i njega smatram početkom svog umjetničkog djelovanja kao performera s obzirom da je riječ o umjetničkoj intenciji koja ih je trebala unerediti. To je moja prva umjetnička akcija i performans, moj početak, moj D Day.

Spomenutu srednjoškolsku akciju uzimamo kao polazište ovog poziva jer predstavlja Gotovčev ulazak u režiranje vlastite pojavnosti kako bi uneredio standardizirani društveni prostor. Što danas definira rastere intimnih i društvenih kretanja? Koji se standardi ponašanja danas prihvaćaju šutke, ali istovremeno iritiraju? Koje su moguće metode razotkrivanja intimnih i društvenih komfor zona koje često ostaju neizgovorene? Kako ih artikulirati i prevesti umjetničkim postupcima čini okosnicu poziva za studentske radove koji ishodište traže u praksi Tomislava Gotovca.

Studenti su pozvani da do 18. rujna 2017. predlože radove u različitim medijima, kao i akcije i performanse u javnom prostoru. Poziv je osmišljen u sklopu izložbe Tomislav Gotovac – Anticipator kriza koja će se od 15. 9. – 26. 11. 2017. odviti na novoj lokaciji Muzeja unutar kompleksa Rikard Benčić. Autori koje će izabrati žiri (Tomislav Brajnović, Ksenija Orelj, Damir Stojnić, Darko Šimičić, Nataša Šuković, Kora Girin i Slaven Tolj) bit će predstavljeni izložbom u Galeriji SKC od 6. - 15. 10. 2017., te u javnom prostoru paralelno trajanju izložbe. Natječajem se nastoje potaknuti eksperimentalni načini izraza u radu mladih umjetnika koji tek stupaju na scenu te omogućiti tehničku i prezentacijsku podršku novih produkcija.

Prijava na poziv treba sadržavati:
• ime i prezime autora;
• naziv rada i predviđeno mjesto izvedbe u slučaju akcija i performansa;
• biografiju predlagatelja i kontakt (broj telefona, e-mail);
• opis rada i poveznica s praksom Tomislava Gotovca (do 1 kartice teksta);
• skice i vizualnu dokumentaciju koja objašnjava opis rada;
• pregled tehničkih i logističkih potreba za realizaciju rada.

Prijave s naznakom 'D-Day / Polazište: Gotovac' primaju se na e-mail: mmsu.rijeka@gmail.com

MMSUlogo.jpg  apuri.jpg

 

Powered by iSite